Hur gör man kunderna nöjda, lektion 1 Freddy, Fordonsvårdare

Idag fredag kommer arbetsgivarens veckobrev.

Kundundersökningarna har gett ett bra resultat står det, 72% av resenärerna är nöjda.

NKI (nöjd kund-index) är de resultat som ger bonus till entreprenören. Med så bra resultat brukar cheferna bjuda in årets mest framstående arbetare till en middag, som de vanligtvis firar själva, samt någon enstaka nyanställd, medan de lämnar i glömska de som jobbat mer än 15 år.


Hur får de så fina resultat? Genom att ta ifrån oss arbetare vår möjlighet att ha ett omklädningsrum för att byta om, och genom att skicka runt oss till olika platser under dagen.

Hur får de så fina resultat? Genom att ta ifrån oss arbetare vår möjlighet att ha ett omklädningsrum för att byta om, och genom att skicka runt oss till olika platser under dagen.

Nästan 90% av de anställda åker till jobbet med uniformen på och hem på samma sätt. Det gör att allmänheten hela tiden ser personal på tåget och blir nöjda av det. Det här implementerades under pandemin.

Lagen säger att alla arbetare har rätt till ett omklädningsrum, dusch och toalett, samt en plats där man kan äta. Men som ni ser struntar MTR FM (MTR Facility Management) i det.

Läs texten på spanska/Lea el texto en español

Freddy är konstnär på fritiden och bilderna är delar ur hans verk.


Läs fler texter av Freddy

Den första november är en svart dag

– Freddy

– Freddy

För varje nedskärning blir vi mer utnyttjade

– Freddy